2013. július 3., szerda

Nem hagyhatom szó nélkül,

Ami velem történt, annyira fasza dolog.
Nyílt egy késes webbolt, a Bladeshop.
Örömmel konstatáltam a tényt, hiszen a honi kínálat elég szegényes és belterjes, ráadásul nem is fedi azt a piaci kínálatot és keresletet, amit ezek a fiúk kitaláltak.
Ők ugyanis itthon elsőként kínai késeket (és a remek MAGYAR Haidu fenőeszközöket) fognak árulni, ill. már árulnak is.
Ezeket a márkákat (sanrenmu, ganzo, enlan, bee stb.) nem kell bemutatnom senkinek, mindenki ismeri őket.
Általában a sznob vitrinkéses fikázza őket, igazi jó magyar szokás szerint leginkább azok, akiknek nincs is.
Nekem van. Mert nem vagyok sznob és leszarom, hogy ezek zömükben replikák (mert ez a baja a sok gyíknak). Sok ilyen sine nobilitate nagy hangon hőbörög, csattogtatja a CRKT-jét, miközben a bal csuklóján ott figyel a kamu Omega...
Egy dolog biztos: ezek a kések minden szempontból verik pl. a Böker Magnum sorozatát és simán hozzák pl. a Spy Bird minőséget...
A lényeg, hogy, mint leendő vevő felhívtam őket és beszélgetés közben dicsekedtem, hogy késeket készítek. Antal, a bolt tulajdonosa azonnal felajánlotta, hogy elküld nekem két kést. Az egyiket nekem ajándékba, a másikat azért, hogy alakítsam át legálisan hordhatóvá és igazítsam meg az élszalagot.

Erről van szó ni:


Szóval csak úgy, ajándékba. Lehet, hogy én vagyok szar helyen, de a mai világban azért elég ritka az ilyen  fajta hozzáállás.
Próbáltam ezt elmagyarázni a fiaimnak is, de ez a dekadens népség úgy tűnik nem fogékony az erkölcsi fejtegetéseimre:


Na mindegy.
A késről csak annyit írok, amennyit muszáj: korrekt, jól összerakott szerkezet, igényes G10 markolat, fasza penge (8cr13mov), bivaly, 2mm(!) körüli linerek, megfelelően kikönnyítve, vastag tengely, vajpuha működés.
A csavarok viszont még mindig nem az igaziak. Az egyik gondom, hogy a tengelycsavart spec. szerszámmal lehet csak állítani ennél a modellnél. A másik, hogy sima menetrögzítő helyett érthetetlen módon az összes csavar gyakorlatilag be van ragasztva. Mindig van egy-kettő, amely emiatt egyszerűen nem kiszedhető.
Ez csak azért fontos, mert az átalakításhoz teljesen szét kellett szednem a kést. (Ha már szétkapjátok, mindenképpen csiszoljátok síkba a bronz perselyt, megéri, sokkal finomabb lesz a mozgása)
A penge tövénél lévő ütköző csavarja sajnos már eleve szakadt volt, mert ellenállás nélkül forgott a helyén, ezért a penge nem teljesen kotyogásmentes. Gondolom Antal, neked nem gond kicserélni :).
A végeredményt nem véleményezem, mert nem vagyok híve a kurtításnak, de azért mindent elkövettem, hogy ne rontsam el teljesen az összképet. A pengét wharncliffe stílusúra alakítottam, a fokát nagyjából políroztam, ill. átmentem a pengén is a rongykoronggal, sikeresen eltüntetve a nem túl szép gyári szálrahúzást.

Kinyitva egész faszányos:


Becsukva érdekes.


Azért az élszalag ott van a szeren, ma reggel ezzel borotválkoztam:


Remélem Antal tetszeni fog, használd egészséggel!


17 megjegyzés:

  1. Marci! Az írás csúcs! Már alig várom, hogy itt legyen! Én totál hülyének érzem magam, mi a különbség a wharncliffe és a sheepfoot között, csak mertén erre a késre rögtön rámondtam volna az utóbbit. Egyik az egyik kedvenc pengeformán és flipperes késben még nem is nagyon láttam :-) Ja és ha nem gond kitolom a facebook oldalunkra a sztorit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még egy apróság, a párom a shop tulajdonosa :-) Én csak egy amatőr "hobbista" vagyok.

      Törlés
    2. Háát nagyon nehéz kérdés. A különbség talán akkor látható, ha képkeresőbe beírod mindkettőt. Mellesleg még az angol britishblade-en is vitatkoznak erről:)
      Ahhoz, hogy ilyen késszerető asszonykát találtál, külön gratulálok!

      Törlés
  2. Huhh. Most már két emberért rajongok :) Jó az írás és örülök hogy van aki ezen a véleményen van!

    VálaszTörlés
  3. rövidebb lett :- ((((((((((((((

    VálaszTörlés
  4. Szia Marci!

    Az én kezemben is volt már ez a kés, tényleg szupi kis cucc, és ügyesen megkurtítottad.

    Üdv:
    Ed

    VálaszTörlés
  5. Marcell, hogy tudlak elérni?

    VálaszTörlés
  6. Áhhh Márton! Sorry. Csak te Marciztad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végszükség esetén a Marcell is megteszi... Ez a mail címem: tombormarton@gmail.com

      Törlés
    2. Végszükség esetén a Marcell is megteszi... Ez a mail címem: tombormarton@gmail.com

      Törlés
  7. Nagyon gagyi lett.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon gagyi lett,a negatív kritikát is el lehet fogadni! :)

    VálaszTörlés
  9. A késen végzett munkád nagyon "míves". Irigylem az Antit érte.
    Amit a kínai és más késekről írtál az azért ellentmondásos. Fikázod a német (egy részét ők is Kínában gyártatják) márkát. Utána meg leírod a csavarokkal a szívásodat, és én is megtapasztaltam ezt egy kis SRM-en akartam az övakasztót megfordítani, a szükséges háromból kettő csavart ki tudtam hajtani, de a harmadikat nem és olyan helyen van, hogy az aláemeléssel sem lehet hozzáférni. A fő darabokban tök jó a kínai, de az ördög a részletekben bújik meg és ez nem megy még neki. Persze, lehet, hogy ilyen áron ez meg belefér!?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Péter!
      Részben igazad van. De ha rákeresel a BÖKER MAGNUM A-Stan késre, akkor megérted mire gondolt Marci! Ugyan azt kapod, ugyan azzal a beszakadós csavarral, 1,5-2x annyiért.
      Üdv.: Antal

      Törlés
    2. Kedves Péter,

      Neked meg maszogepnek még válaszolok, aztán lezárom ezt a bejegyzést, mert ez nem erről szól:
      A böker magnumot nem fikázom, olyanból is van több. Ami tény a Magnumot illetően: mindegyik 440 jelzésű acéljuk messze elmarad a kínai 8cr13mov-től (a sandvikról ne is beszéljünk). Lehetetlen volna rájuk olyan tükörpolír élszalagot húzni, mit amit a képen látsz. Szinte kenődnek, amikor élezem. Ezenkívül mindegyik Magnumom kotyog. Ha meghúzom, hogy ne kotyogjon, szorul. Kínai késeim ezekből a nekem legfontosabb szempontokból kifogástalanok. A blogban szereplő Bee márkával korábban még nem találkoztam, de van SRM, ill. Ganzo késem is. Egyiknél sem volt ilyen probléma. Sőt a Ganzo axis záras késeiről csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni úgy, hogy több Spyderco, Kershaw, CRKT boldog tulajdonosa vagyok. Ahogy Antal nekem említette is, ezek egy hibás széria darabjai, rossz élszalaggal, amit amúgy sem akartak áruba bocsájtani.
      Maszogep: nem, nem tartozik oda.

      Törlés
  10. Miért, a Böker Magnum a gyártók élvonalába tartozik...?

    VálaszTörlés