2012. március 28., szerda

Még mindig Sebenza...

Szóval az úgy volt, hogy egyszer Ádám barátomék lakása melletti videotékában vettem egy Sanrenmu 710-est.



(Ha B.fűzfőn jártok, okvetlen ugorjatok be a videotékába, ahol kb. 3 db kölcsönözhető film van, hála a torrentoldalaknak, ám a szemfüles tulaj profilt váltott és ma már inkább horgászboltként üzemel, ahol remek, gagyi késeket is lehet venni.)
Na szóval ott vettem az első darabot, mégpedig jó régen. Már legalább másfél éve megvolt, amikor megtudtam, hogy minek a koppintása is került a birtokomba kétezeré'.
Annak ellenére, hogy a külseje nem fogott meg, leginkább a rajta lévő "körömreszelő" miatt, el kellett ismernem, hogy a működése vetekedik nem egy prémium minőségű bicskámmal (Milyen lehet az eredeti!), a mérete pedig közel ideális.
Az anyaga sem túl rossz, bár 4-5 szalonnázó nyárs elkészítése után már élezni kell, ami engem spec. nem zavar, mert szeretek élezni. fél perc fenés + húsz másodperc bőrös kezelés után megint borotva.
Na szóval gizda kis kés, épp ezért úgy döntöttem, veszek még egyet, kifejezetten azért, hogy átalakítsam, miáltal még jobban fog hasonlítani 400 dolláros rokonára, a Small Sebenzára.



A dolog nem volt egyszerű, mert nem olyan könnyű rátalálni, de végül sikerült. Egy Sztrakkay Tamás nevű budapesti jóembertől rendeltem 2.500,-Ft-ért postával együtt. Szinte másnapra itt volt, el is vágtam vele a kezemet, ezúton is köszönet érte!



Érdekes módon, a penge már nem teljesen ugyanolyan, mint a régi darabomon, mert kapott egy hamis fokélet:



A kici kínait szétszedtem, a markolatpaneleket és az övklipszet savaztam, a nyitóbiszbaszt kékítettem (amennyire lehetett).
A pengehátat a szemölcstől a hegyig tök egyenesre köszörültem, kicsit le is kerekítettem (úgy láttam, az eredetin is úgy van), majd 600 papírral políroztam, kis híján eltüntetve a márkajelzést, pedig becsszó nem akartam.
A markolathéjat és az övklipszet kőmostam egy olajosflakonban, kb. 30 percig rázogatva. Ezalatt hirtelen elfogyasztottam fél liter bort,  amivel el nem ítélhető módon kis feleségem agyára mentem.
A kőmosásról itt egy videó. A lusta jenki mosógépbe rakja, ami szerintem tök felesleges.
Itt pedig a képek az átalakításról:






Maga a pimpelés olyan kismértékű, hogy aki nem ismeri a típust, tán észre sem veszi. Én viszont annyira elégedett vagyok új szerzeményemmel, hogy két napja le sem rakom.

Vedétek Ti isz, enniélt inden van!

2 megjegyzés:

  1. Nekem is van egy ilyen pimpelt csoda, ezúton köszönet érte. (igaz, az enyém nem kőmosott, hanem szálcsiszolt markolattal rendelkezik)

    VálaszTörlés
  2. Ha addigra megunod, a szülinapodra kőmosom!

    VálaszTörlés