2012. február 5., vasárnap

Walnut-Skinner

Ezt az egyszerű kis kést tavaly November környékén csinálhattam. Ahogy a "neve" is mutatja, nyúzókésnek készült, bár a hagyományostól kissé elszakadt formában.
A penge a szokásos M2, kb. 9,5 cm hosszú, 3,5 mm vastag.
A markolat egyik fele dió, a másik cseresznye. (Nem tudom miért, nekem tetszik, hogy nem egyforma a két oldala.)
Sajnos a képek nagyon rosszak, ráadásul ennyi az összes. Mentségemre legyen szólva, hogy gyakorlatilag két nappal miután elkészült, megmutattam valakinek és azóta is nála van használatban vadak, s halak nagy bánatára...


A szegecsek mozaikszegecsek. Valaki kérdezte, hogyan fúrom a HSS-t? Sehogy. Egy apró, kb. 2 cm átmérőjű flexkoronggal (speckó nagy fordulatú gépem van hozzá) csinálok bele egy vágatot, amit azután már a megfelelő gyémántporos fejjel tovább lehet tágítani a kívánt méretre. Nem mondom, hogy ez a megszokott módja, de aki a kilágyítatlan, edzett M2-be lukat fúr, az előtt le a kalappal. Ez az acél elvileg keményebb 60 HRC-nél, de ennek ellenére nem rideg, mint pl. egy reszelő, amiből már szintén csináltam kést.


Sajnálom, hogy nem csináltam több, jobb képet, mert a feleségem szerint ez volt a legszebb az eddigiek közül.


A marhabőr-tok remekül sikerült, nagyon passzosan tartja a kést és illik is hozzá. A képen már formázva, de pácolás, viaszolás előtt látható.

5 megjegyzés:

  1. Hello Marci!

    Nagyon szép kis kés, jó kis forma, biztosan remekül használja a mostani gazdája.
    A szegecsek most is igen szépek, na meg a kidolgozás is.

    Zsombor

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsombor, örülök, hogy tetszik, remélem én is, hogy beváltotta a reményeket!

    VálaszTörlés
  3. Tomi (a nagyember)2012. február 6. 4:32

    Szerintem is ez volt a legszebb, habár az utolsót még nem láttam.

    VálaszTörlés
  4. Hát azért többről is lemaradtál. Képzeld szereztem kőrist, diót, gőzölt bükköt, tölgyet, úgyhogy markolatanyagom lesz egy darabig :)

    VálaszTörlés
  5. Tomi (a nagyember)2012. február 7. 8:12

    Nahát, kitől sikerült ? :D

    VálaszTörlés