2012. február 1., szerda

Agyar

Ez életem első markolattüskés kése.
Valamikor tavaly ősszel készült, azóta félre raktam, nem igazán tetszett. Pár nappal ezelőtt elővettem és kicsit alakítottam a pengeformán, kapott egy hamis fokélet és a markolatot is finomítgattam,


ami egyébként bükkből van és két darabból készült. A szegecsek alu nyílvesszőből készített mozaikszegecsek és mind a kettőnek rögzítő szerepe is van, mert átmennek a markolattüskén:


Végső soron valami puukko szerűséget akartam csinálni, kicsit íveltebb formával (innen az elnevezés), de ott rontottam el, hogy túl széles a penge a markolat és a penge találkozásánál, így jelentősen veszít a puukko-ra jellemző kecsességből. Mindegy, megbékéltem vele, mert amúgy remekül kézbeillik és teszteltem erdőben, a gyűrődést is bírja. Tok is készült hozzá. Ja a méretek: kb. 12 cm pengehossz és ugyanannyi markolat, összesen kb 24 cm.


A markolatvédő bőr és fekete-zöld mikarta kombinációja. A mikartán a nyílást tűreszelővel csináltam. Na az szívás...


4 megjegyzés:

  1. Hello Márton!

    Összességében tetszik a kés, bár én a valamilyen ujjvédővel kialakított markolatokat jobban preferálom( talán ezért nem kedvelem annyira a puukko formát sem), de ez egyéni szoc. probléma, vagy ízlésficam.
    Érdekes a szegecsek elhelyezése, tetszenek az ilyen ritkán látható megoldások.

    Szép munka, gratulálok.

    Üdv: Zsombor

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsombor,
    a gratulációnak nagyon örülök. A puukko-t én sem kedvelem igazán, ez azt hiszem, csak egy kitérő volt részemről. Sokkal kevésbé használható kés, mint bármelyik magyar gyártó túrakése, bár a finnek állítólag mindent ezzel csinálnak...
    Jó hétvégét!

    VálaszTörlés
  3. Marcikám!
    Gratulálok elsősorban a késeidhez,köszi amit kaptam Tőled, - itt van fenn, - a blog is tök jó!
    Ölel:Nándi bátyád

    VálaszTörlés
  4. Nándi Bácsi, örülök, hogy tetszik, használd egészséggel!

    VálaszTörlés