2012. február 6., hétfő

Browning Hunting Heritage

Jóllehet, a hideg és egy törött köszörűkő miatt egy ideig biztosan nem késezek, de mégsem pihentetem a blogot, hiszen az elején amúgy is terveztem, hogy  nem csak saját gyártású késeket mutatok.
Hála Istennek, van a birtokomban egy-két érdekesség ínyenceknek, vagy olyanoknak, akik pl. vásárlás előtt állnak és nem tudnak dönteni.
Ez a leírás az utóbbiakat nem érinti, mert ez a kés tudtommal itthon nem kapható.

Ez az igazi, hamisítatlan jenki Artúrkirály udvara helyett az én polcomon kötött ki. Ajándék, mint a legtöbb késem, Isten áldja meg barátaim és a családtagok jó szokását.
Egy gyönyörű cseresznyefa dobozban érkezett, kis levehető lábakon. Annyira amerikai, hogy -legalábbis az én európai szememnek- szinte fáj.



Neem! A világért sem nevezném gagyinak, mert rettentő masszív, hibátlan kidolgozású darab, de nekem egy kicsit csicsás. Ha ránézek egyből dúdolom: "Valami Amerika!"
Ha kinyitom, tovább fokozódik a helyzet:


a doboz belsejében a késen kívül két fontos infó is van: mi vettük az egyiket a 3.000-ből, ill. az ovális plaketten egy grizzly ijedt arcot vág, amint meglát minket késsel a kezünkben. Az olvasó talán nem hiszi, de volt a pakkban egy kb 60 x 40 cm-es festmény(!) is a medvéről, amit be lehet kereteztetni és a kés fölé aggatni. Ó MÁJ GÁD! Kiáltja a művelt Magyar, amint meglátja...

Na jó. Tovább nem szívatom Macilacit. Nincs is rá okom, mert ha kiveszem a kést, már nincs kedvem poénkodni:


A 110 mm-es, fél centi vastag penge AUS8-ból készült. A markolat valamilyen fa, polírozott réz markolatvédővel, két mozaikszegeccsel, melyeknek közepe sárgaréz (fotózni lehetetlen). Van még egy acélbetétes lyuk a csuklószíjnak és persze egy réz, vagy bronz Medvelászló is ott figyel a késen.
A vas gyönyörű holkeres leélezésű, ami egyébként személyes kedvencem (mikor fogok én ilyet csinálni!), épp a megfelelő méretig vékonyodik, aztán következik a viszonylag széles élszalag.


Eredeti darab:


Japcsi acél:


A pengén egyedül a csúszásgátló zavar, én azt inkább elhagytam volna, vagy gömbölyített bemetszésekkel csinálom. A hamis fokél előtti rész hibátlan kaparóél perverzeknek, akiknek nem telik öngyújtóra.
A markolat egyértelműen Joe, a kanadai favágó kezére van méretezve, ennek ellenére nekem is tökéletes fogású és nem mellesleg gyönyörűen ívelt:


Csodaszép segg:



Ez egy amerikai gyártású kés, japán acéllal. Ami Amerikában készül, rendszerint mindig drágább a munkaerő, az anyagminőség, vagy mindkettő miatt. Mégis úgy gondolom, egyetlen igazi előnye a made in USA-nak, hogy -ha sznob lennék azt mondanám-,  érzem az Újvilág és a szabadság illatát.
De nem vagyok. A termékpaletta ilyetén felosztása, ami sok gyártóra jellemző, engem személy szerint nem zavar és -kövezzetek meg- nincs kétségem afelől, hogy ugyanazt tudom egy túrán megcsinálni 440C-vel, mint ATS 34-gyel, vagy akár Vanadis10-zel.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem értékelem a jó minőségű anyagokat, csak ismerem egy átlagos felhasználó igényeit. Ezt a kést amúgy sem fogom használni.
Saját használatra inkább csinálok valamit, amit aztán nem féltek tönkretenni...

7 megjegyzés:

  1. Hát barátom tudnak ezek a jenkik, ha akarnak, gyönyörű darab!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja és van még több is ott, ahonnan ez jött.

      Törlés
  2. Tomi (a nagyember)2012. február 7. 0:07

    Hozd majd el, én lefotózom azt a szegecset :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne legyen nagy a képed, azé, mer jobb a géped!

      Törlés
  3. Tomi (a nagyember)2012. február 7. 4:46

    Nanana, mindig azt hallom, hogy a Te géped a jobb ... :)

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok! A késekhez és a bloghoz is. Bevallom, engem nem hoznak lázba a kések. Mentségemre, nő vagyok és nyugger. Viszont imádom hogy vannak még fiatalok, aki tehetséggel, elhivatottsággal képesek alkotni. Ha tudnád, hogy ez milyen ritka kincs! Szóval élvezettel olvasom a leírásokat, csodálom a gyönyörű munkáidat. Üdvözlet egy Nagymamától!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Nagymama!
    Nagy örömmel olvastam hozzászólását, megtisztel a véleménye!

    VálaszTörlés