2012. január 30., hétfő

Papírpapagáj

Ez egy vasárnapi kés. Ez csak azért lényeges, mert vasárnap nagyon hideg volt és az én sufnimban csak az fűt amit megiszom.
Előre szólok, hogy  ez a darab, de leginkább a markolat nem jöhetett volna létre kis feleségem nélkül, aki vállalta, hogy szívja a műgyanta bűzét, és rakosgatja nekem a rétegeket. A műgyanta tényleg büdös. Ahogy a kisfiam mondaná: "szada van", mármint szaga van.
A markolat papír-mikarta, ami sima A4-es, -a képeken látható- papírból van. Pontosan 65 rétegből. Na ez az első probléma vele: a textilhez max 25 réteg elegendő. A második, hogy nagyon nehéz eltalálni a préselés erejét, mert vagy kifolyik a gyanta, vagy nem lesznek egyenletesek a rétegek, a felület síkjáról nem is beszélve... Én csináltam előtte kis mennyiségben próbát, így egész jól sikerült. Még valami: a gyantához adott bázis kevés legyen, hogy legyen idő átitatni a papírt, különben szétesik az egész. Szóval a papír-mikarta nem lesz a kedvencem, inkább alátétnek (linernek) való. Ha viszont jól sikerül, nagyon sima, szép felületet kapunk. Ehhez a markolathoz 2 dl gyantát használtam, amiből egy egész kicsi ment a kukába.


A penge a szokásos M2, 11 cm hosszú, a markolat kb. 10. A bújtató 6 mm belső átmérőjű acélcső, a szegecsek sima 100-as szegek.


A formát egy multiszerszám adta, amit a Jézuska hozott karácsonyra egy nagyon jó barátomtól. Erről van szó:


Amikor megláttam, már tudtam, hogy csinálni fogok egy hasonló fixpengést. A fogása meglepően jóra sikeredett, teljesen kézbe simul, még fordított fogásnál is.



A pengeháton nem csak recézés van, hanem egy enyhe kiemelkedés is, ami igen jól tartja a hüvelykujjat.



6 megjegyzés:

  1. Hello Márton!

    Nagyon szépen dolgozol és ami nekem még jobban tetszik, ahogy a színekkel bánsz. Bátran mered használni a késeken csak ritkán látott harsány feltűnő színeket.
    Nekem nagyon tetszik, gratula.

    Zsombor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a dicséretet! Az a helyzet, hogy szerintem ez a forma kívánta, hogy valami élénk színű markolatot kapjon. Viszont soha többet papír-mikarta!

      Törlés
  2. Ez a kékség nagyon ütős lett, már alig várom, hogy kézbe szorítsam, ja és tetszetős a blog!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Tesó, remélem még a héten összejövünk.

      Törlés
  3. nagyon szép kés, és nagyon örülök, hogy leltem a blogot:D
    csak így tovább!

    VálaszTörlés
  4. Én örülök, hogy megtaláltál!

    VálaszTörlés