2012. január 28., szombat

Ági kése

Ezt az apró kést az én kis feleségemnek készítettem, az ő pici kezére méretezve. A markolat azt hiszem szilva, de erre nem mernék megesküdni. A penge kb. 7cm hosszú, 3,5 mm vastag. A formája alapján tulajdonképpen nyúzókés, aminek az az oka, hogy egy maradék darab acélból készült, amiből nem nagyon lehetett más formát kivágni.


A markolatot a ragasztáson kívül saját készítésű mozaikszegecsek tartják és díszítik. A szegecseket egy alu nyílvesszőből, sárgaréz drótból és vörösréz palaszegből csináltam. (A két utóbbi OBI-ban kapható.) Felpolírozva gyönyörűek. A polírozáshoz -szerintem sokan ismerik- egy mindenhol kapható olcsó köröm reszelőt használtam, melynek 7 oldala egyre finomodik. Ez így sokkal olcsóbb és jobb megoldás, mint a csiszolópapír.


A tok a nőiességet kihangsúlyozandó, vörös bőrből készült és mérete miatt akár nyakban is hordható egy túra alkalmával:


A penge, ill. a kés hátán egy díszítés fut végig, amit először csináltam. Sajnos lehetett volna mélyebb is, mert amikor összecsiszoltam a markolattal, a minta több helyen elvékonyodott. 1 mm-es flexkoronggal készült, nem egy nagy ördöngösség, de nagyon mutatós:


Összességében azt hiszem, sikerült jól használható és egyben nőies kést készítenem.

2 megjegyzés:

  1. Hello!

    Szép a kés, szépek a szegecsek, csak így tovább.
    Látszik, hogy jó pár kés van már a hátad mögött.

    Gratula

    Zsombor

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, sajnos még nem annyi, amennyit szeretnék, de ami kés(ik)...

    VálaszTörlés