2012. február 24., péntek

Mici-kés

- Hé süket vagy? -kiáltotta vékony hangon a macska, miközben farka idegesen rángatózott.
- Dehogy vagyok süket. Nagyon is hallak, csak fura egy kicsit, hogy beszélsz. Ez azért nem általános. Ráadásul magyarul, ami köztudottan az egyik legnehezebb nyelv.
- Möchtest du lieber auf deutsch sprechen?
- Dehogyis. Elvégre közönséges magyar házimacska vagy nem? -kérdeztem, miközben egyre közelebb húzódtam a közelben lévő szekercémhez, elvégre sosem lehet tudni, még az is lehet, hogy fegyvere van.
- Amúgy miről akartál velem beszélni?
- Mondd csak, emlékszel még, amikor hosszú hónapokig kutyakajával etettél?
- Ööö.. az nem én voltam, hanem a feleségem.
- Ne hazudj nekem te gyáva disznó.
- Ember vagyok.
- Látod ez igaz.
- Nézd Micike! -használtam ki pillanatnyi bizonytalanságát. -a piros Darling szerintem igen ízletes.
- Hát te azt honnan tudod? -vonta össze a szemöldökét.
- A kutyának ízlett....
- Te teljesen hülye vagy?! Hát hiába ugatok ..öö.. izé nyávogok itt neked? A macskák nem szeretik a száraz kutyakaját!
- Bocs de ezt nem tudhattam. Akkor már értem mért voltál olyan sovány akkoriban. Igazán szólhattál volna, hogy nem ízlik a koszt...
- Nagyon vicces. Na sasolj ide te kretén: ha nem teljesíted a kérésemet, feljelentelek a négymancsnál.
- Azok hazaárulók...
- Ja igaz, majd elfelejtettem. Akkor szólok Jacknek a terrorelhárítástól.Ő mindig tudja mit kell tenni az ilyen állatkínzókkal.
- Mondd Micike mit tehetek érted?
- Van a kisházban egy régi reszelő, csinálj nekem egy kést belőle -felelte kecses lábfejét nyalogatva.
- Ok, de mire akarod használni?
- Hát elsősorban egér, ritkán pocok nyúzására, bontására.
- Ez érthető. engem is zavarna a sok szőr...
- Hülye. Valami egyszerűt akarok, esetleg a markolatra csinálhatnál valami népiesch díszítést.
- jól van, majd kitalálok valamit.
- Most mennem kell, de ne feledd, rajtad tartom a szemem -mondta, miközben lassan elballagott.
-Micsoda nagyképű bolhafészek! -morogtam, de azért nekiálltam a késnek, hátha tényleg kapcsolatban áll a terrorelhárítással...

 Macskakarom-díszítés:
 Vasreszelő penge 800-ig polírozva:



Ragaszkodott egy közös fotóhoz a késsel:

7 megjegyzés:

  1. Szewa Marci!

    Egyre jobb. Nekem is van reszelőből készített késem, nagyon tetszenek az ilyen pengék.
    tetszik, hogy végre magasabbra húztad a leélezés vonalát.
    Grat

    Zsombor

    VálaszTörlés
  2. Helló Zsombor!

    Nekem is bejön a reszelős téma. Ez a kés egy gyakorló darab, amivel a holkeres leélezést gyakoroltam szorgalmasan, de nagyon nehéz jó gép nélkül (sima köszörűvel) szépet csinálni.
    Kicsit húzhattam volna még magasabbra. A következő biztos jobb lesz.

    VálaszTörlés
  3. Szewa Marci!

    Megmondom őszintén, ez a késed most nem jön be nekem (bocsi). Nem a formával vagy a kidolgozással van bajom..."valami zavart érzek az erőben"... azt hiszem az összkép ami nem az igazi (számomra), külön-külön nincs bajom sem a pengével, sem a markolattal, csak egyben furi nekem. De tetszik a kidolgozása és a következő tudom, hogy még jobb lesz. Csak így tovább!

    Üdv Zé

    Ui. remélem nem sértettelek meg, a véleményemmel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira azért nem vagyok sértődős. Sőt, egyet is értek, nekem sem tetszik. Ahogy Zsombor kollégának is írtam, ez csak gyakorlás volt, minden komolyabb szándék nélkül. Egyébként a forma nem az én "találmányom", hanem a szomszéd vadász megmutatta a saját bontókését. Ez annak a pontos mása a macska egyedi igényei szerint...

      Törlés
  4. Mit tolsz marci ??? Adj nekem is belőle :) .... Mici mi ? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Balatoni száraz kannás kékfankos. Ilyen kommersz piát te úgysem innál...

      Törlés
  5. Hát Mici büszke lehet, csak nehogy a kutyusok ellen használja majd...

    VálaszTörlés