2014. február 16., vasárnap

Nagygömböc Wharncliffe

Vagy Sheep's foot.
Ez komoly késes körökben nem mindegy.
Ám nekem, mint komolytalan, de legalább trehány és figyelmetlen férfiúnak, igen.
A lényeg, hogy ez is készen van. Ebben a pengében van a legtöbb munkám. A nagy hossz, a magasra húzott levezetőél mind-mind rengeteg eltávolítandó anyagot jelentett.

A penge formájától eltekintve ugyanakkora, mint a Nagygömböc Clip-point.

Ehun feszít ni:








És végezetül egy kis művészkedés a korai tavasz tükörképével:





3 megjegyzés:

  1. Szia Márton
    Egy ideje figyelem a munkáidat. Amatőrnek mondod magad, én pedig már nem tudom megállni hogy megjegyezzem, a fantasztikusan precíz kivitelezés minden késeden kitűnik. Géptervezéssel foglalkozom és 3D modellezéssel. Gondolhatod hogy minden pengémet ilyen tervek előzik meg. A te pengéiden viszont szinte visszaköszön a számítógép precíz felület kialakítása. Bevallom nekem gépmunka gyanús ahogy a késeidet nézem. Ezt remélem nem sértésnek veszed. A hétvégén megtekintettem a FEHOVA-n a magyar késesek remekeit, és állítom hogy bármelyik stand mellett megállná a helyét. Tényleg áruld már el hogy mivel foglalkozol! Én szabadkézből fenem a bevezető élt a késeimre, és három év múltán valamennyire büszke is vagyok rájuk de ilyen geometriailag is kifogástalan élt még nem sikerült készítenem.
    Fejet hajtok.
    Oláh Barna

    VálaszTörlés
  2. Szia Barna!

    Köszönöm a megtisztelő szavakat!
    Lehet csalódást okozok, de mindent kézzel csinálok. A vágóélnél a kézi kialakítás után használok ugyan egy saját tervezésű eszközt, amivel tartani tudom a megfelelő szöget, enélkül képtelenség ilyen élszalagot csinálni.
    A késeimet kézzel rajzolom, bár jó lenne ismerni valamilyen programot, leginkább a hibátlan rádiuszok miatt.
    Amúgy egy cégcsoportnál dolgozom, irodista vagyok. Flottakezeléssel és új projektek anyagigényének felmérésével foglalkozom.
    Reszelőt gyakorlatilag tavaly fogtam először a kezembe. Korábban gyorsacélból farigcsáltam késeket egy vizes köszörűvel, ami aztán tönkrement. Akkor tértem át a reszelőre, amivel sokkal minőségibb munkát tudok minőségibb anyagokból csinálni.

    Üdv: Marci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elismerésem, nagyon komoly érzéked van a vasas szakmához. Sok nálunk alkalmazott "tanult" lakatos elbújhat melletted.
      Én 18-évesen kerültem a szakmába, és a satu mellől nőttem ki magam a tervezésig. Reszelővel azonban nem állnék neki egy késpengének. Ez persze azt jelenti hogy én türelmetlenebb vagyok mint te. A szalagcsiszoló csábításának nehéz ellen állni. Ha érdekel, nézd meg a munkáim: www.obknives.blogspot.hu
      Üdv: Barna

      Törlés