2012. január 28., szombat

Kistigris



Annak ellenére, hogy ez az első bejegyzés, elárulom, hogy nem ez az első késem. Mivel az időrendiségnek nem tulajdonítok túl nagy jelentőséget, így összevissza fogom bemutatni az elmúlt egy évben készült darabokat.


Mint ahogy az összes eddigi késem, ez is M2 gyorsacélból készült. 
78 mm-es pengehosszának köszönhetően legálisan hordható. A vastagsága 3,5 mm, így a rövidsége miatt elég masszív érzés kézben tartani. 
A markolat házi készítésű mikarta, egy narancssárga és egy fekete pólóból. A ragasztáson kívül, a markolat helyén maradásáról két vörösréz csőszegecs gondoskodik, amiből a hátulsón csuklószíj megy keresztül. A markolat marása miatt kapta a "Kistigris" elnevezést.
A tokot is saját kezűleg készítettem, nem tudom milyen bőrből, annyi bizonyos, hogy édesanyám bőrszoknyája volt valamikor.
A penge felülete ebben az esetben "natúr", ami azt a (szerintem edzett) szürke felületet jelenti, amilyen gyárilag a vágókorong.


6 megjegyzés:

  1. Szevasz!

    Bakker nem is írtad, hogy blogolsz! Nagyon jó képek és nagyon jó kések! Gratulálok!
    Csak így tovább!

    Üdv Zé

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen!
    Ha nem mondod, sosem kezdem el! Mint ahogy a késkészítést sem, úgyhogy hálás vagyok!

    VálaszTörlés
  3. Hello Márton!

    Nagyon örülök, hogy ismét bővült a sufnisok tábora.
    Nagyon szép, tetszetős kis kések, szépen kivitelezve.

    Zsombor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát még én! És még azt hittem, csak a feleségem és én fogom olvasgatni. Köszi szépen!

      Törlés
  4. Tomi (a nagyember)2012. február 1. 7:08

    Na ez egy fasza kés lett. Ezt még nem láttam élőben, de az eddigi (talán) legszebb penge...

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is jól sikerült, de csak azért, mert kicsi. Remélem, nemsokára élőben is láthatod.

    VálaszTörlés